Week 7 + 8 - Reisverslag uit Grabouw, Zuid-Afrika van larsvanheijningen - WaarBenJij.nu Week 7 + 8 - Reisverslag uit Grabouw, Zuid-Afrika van larsvanheijningen - WaarBenJij.nu

Week 7 + 8

Door: Lars van Heijningen

Blijf op de hoogte en volg

09 April 2018 | Zuid-Afrika, Grabouw

Zo, na 2 weken eindelijk weer even een blog. Afgelopen week hebben we vakantie gehad waardoor ik mij laptop niet bij me had. Niet dat er veel te schrijven viel over de laatste stageweek want hier is vrijwel niets gebeurd.. maar dat kunnen jullie hieronder lezen!

Week 7
Op die maandag is Karin langs geweest op stage. Mede om even te praten hoe het met ons ging, maar ook om even met onze stagebegeleider te praten. Wij hadden namelijk aangegeven dat het voor ons lastig was om echt les te kunnen geven terwijl we wel 26 uur moeten geven. Dit heeft Karin dus ook nog even duidelijk gemaakt en als het goed is krijgen we in de week na de vakantie een rooster met verschillende uren die we les zouden kunnen geven. Wij kunnen hieruit dan de uren kiezen die voor ons goed uitkomen. Als het goed is hebben we vanaf dan gedurende de stagedag ook nog wat anders te doen dan alleen filmpjes maken.
Verder merkten we op dat er erg weinig docenten en leerlingen aanwezig waren. Later bleek dat de meeste toetsen allemaal zijn gemaakt en de leerlingen geen of weinig lessen meer hadden en de docenten allemaal druk bezig waren met het nakijken. Omdat we niet wisten of er genoeg leerlingen zouden komen naar de wetenschapsclub hebben we gevraagd of de docent het in het omroepboekje wilde zetten. Afrika kennende hadden we dit achteraf natuurlijk moeten checken… Dit is dus niet gebeurt en stonden we met ons mooi voorbereide proefje voor een klas met een “sorry” zeggende docent.. op naar huis dan maar weer.

Dinsdag hebben we ook weer heel weinig kunnen doen omdat er vandaag waar mogelijk nog minder leerlingen aanwezig waren. We hebben dus maar even aan een nieuw filmpje gewerkt over het gebruik van de microscoop. Woensdag hebben we besloten om gewoon thuis maar wat te gaan werken omdat we het niet zo zagen zitten om nog een dag op school te zitten waar we niks konden doen. Wel zijn we ’s middags nog even naar school gereden om te kijken of er nog opkomst was voor het volleybal. Toen we daar aankwamen zaten een aantal docenten in vrijetijdskleding met elkaar te kletsen, braaien en spelletjes te spelen! De vakantie was dus blijkbaar al begonnen…

Donderdag dus geen stage meer maar inpakken en ons klaar maken om weg te gaan op donderdagavond. Eerst Alicia afgezet op het vliegveld en daarna met de rest naar onze slaapplek vlakbij Kaapstad.
Vrijdag zijn we naar Kirstenbosch geweest. Dit is een enorme botanische tuin vlakbij Kaapstad waar ik vorige week ook al ben geweest om de film te kijken! Dit keer waren we er overdag om de prachtige bloemen en planten te zien. Hier heb je ook een prachtig uitzicht op de begroeiing op de tafelberg.

Zaterdag hebben de meiden mij afgezet in het centrum van Kaapstad waar ik heb ingecheckt in de lodge waar ik deze week met mijn moeder zou verblijven! Overdag heb ik lekker alleen rondgestruind in waterfront en relaxed in de kamer. Die avond ben ik met een uber naar het vliegveld gegaan om hier mams op te halen. Zij had een auto gehuurd dus met haar aan het stuur zijn we (met de nodige aanwijzingen van mij ;)) terug naar de lodge gereden.

Zondag zijn we via chapmans peak naar muizenberg gereden en heb ik lekker een dagje bij kunnen praten en samen van het uitzicht kunnen genieten. Ook heb ik in Kaapstad alle plekjes kunnen laten zien die ik in de afgelopen weken heb ontdekt waaronder blouberg. Hier hebben we heerlijk gegeten en een hele mooie zonsondergang gezien.

Week 8
Maandag en dinsdag hadden we kaartjes voor de welbekende rode “hop on hop off” bus. Lekker in het zonnetje op het bovendek van de bus zitten en genieten van alle mooie plekjes van de stad.
Dinsdag wilden we met de kabelbaan de tafelberg op maar toen we aankwamen stond er een rij van een uur of 3. Dat is toch net iets teveel van het goede.
Dinsdagavond zijn we ook met deze bus signal hill op gereden om wederom van een prachtige zonsondergang te genieten.
Omdat het dinsdag zo druk was zijn we woensdagochtend vroeg opgestaan om zo hopelijk de drukte bij de tafelberg te omzeilen en dit is goed gelukt: bijna geen wachtrij! Het uitzicht was natuurlijk prachtig, maar je kunt Kaapstad beter bekijken vanaf signal hill aangezien je op de tafelberg weinig details meer kunt zien.
Verder hebben we nog even lekker gezwommen in sea point.

Donderdagochtend zijn we via Stellenbosch naar Grabouw gereden om hier de omgeving en natuurlijk het huis en de school te bekijken. ’s Avonds ben ik meegereden naar het vliegveld om daarna weer alleen terug naar Grabouw te gaan (met een uber). Vrijdag was ik een dag alleen aangezien de meiden zaterdag pas weer terug zouden komen. Ik ben even gezellig bij Paddy langs geweest en heb heerlijk mee gebraaid.
Zaterdag en zondag waren lekker rustige dagen om even bij te komen van de vakantie.

Maandag zijn we nog vrij en dan begint dinsdag de stage weer. Hopen dat we zoals beloofd dan een rooster krijgen met lessen die we kunnen gaan geven! Ik heb er weer zin in!

Tot volgende week!

  • 09 April 2018 - 17:22

    Coen:

    Ha Lars,

    Goed om te lezen dat je moeder er is, dat is een waardevolle ervaring voor jou en haar. Zij weet nu precies wat jij allemaal meemaakt en hoe het leven daar is. Gaaf!

    En ook goed om te merken dat Karin ook denkt dat er les gegeven kan worden. Blijkt het tóch ineens weer heel anders in elkaar te zitten. Heel veel succes met je lessen daar!!

    Hartelijke groet,
    Coen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Grabouw

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

04 Juni 2018

Week 16

29 Mei 2018

Week 15

21 Mei 2018

week 14

15 Mei 2018

Week 13

07 Mei 2018

Week 12

Actief sinds 18 Feb. 2018
Verslag gelezen: 174
Totaal aantal bezoekers 6669

Voorgaande reizen:

18 Februari 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

12 Februari 2018 - 26 Juni 2018

Minor Zuid-Afrika

12 Februari 2018 - 26 Juni 2018

Minor Zuid-Afrika

12 Februari 2018 - 26 Juni 2018

Minor Zuid-Afrika

12 Februari 2018 - 26 Juni 2018

Minor Zuid-Afrika

Landen bezocht: