De eerste week - Reisverslag uit Grabouw, Zuid-Afrika van larsvanheijningen - WaarBenJij.nu De eerste week - Reisverslag uit Grabouw, Zuid-Afrika van larsvanheijningen - WaarBenJij.nu

De eerste week

Door: Lars van Heijningen

Blijf op de hoogte en volg

18 Februari 2018 | Zuid-Afrika, Grabouw

Heenreis: Ik reisde van Düsseldorf via Parijs naar Kaapstad.
Tijdens de 11,5 uur durend vlucht zat ik naast een man met wie ik aan de praat raakte. Hij vertelde dat hij uit Spanje kwam en vroeg waar ik vandaag kwam: Uit Nederland was natuurlijk het antwoord. “Oh leuk, daar heb ik een jaar gestudeerd! In een stadje in het oosten genaamd Deventer” was zijn antwoord. Ook al zit ik aan de andere kant van de aardbol: Het wereldje blijft toch klein.

’s Avonds laat kwam ik aan op het vliegveld en werden we opgehaald en naar ons huis gebracht. Dit bleek toch even een tegenvaller. Het was een stuk kleiner en primitiever dan we ons hadden voorgesteld. Maargoed, het was laat en we waren moe dus de volgende dag even alles op een rijtje gezet: Er zijn 5 kamers waarvan 1 in de zomer eigenlijk te heet omdat daar ’s ochtends de zon op schijnt. We hebben maar 5 stoelen waar je bijna doorheen zakt als je er gewoon in zit. We hebben geen douchegordijn waardoor de hele gang blank staat wanneer we alle 5 moeten douchen. Ook hebben we geen vuilnisbak zodat we maar een zak op de grond zetten en deze gebruiken. Verder hebben we een woonkamertje waar 2 stoelen en een bankje staan en verder niets. Ook niet gezellig met z’n allen zitten dus. En als laatste (en nog steeds wel een belangrijk puntje): geen wifi. Ik blijf momenteel in contact via bellen en mobiele data maar dat wordt op een gegeven moment ook wel prijzig.. Bij elkaar opgeteld niet echt wat we hadden verwacht.
Gelukkig zijn er inmiddels wat dingen geregeld. We hebben nieuwe stoelen en een douchegordijn gekregen en we hebben zelf geprobeerd om het huis wat gezelliger te maken. Ook hebben we allemaal een ventilator gekocht om het hoofd een beetje koel te houden. Als er nu nog even een prullenbak en wifi bij komt is alles alweer een stukje beter!

Ik heb hier wel het gevoel dat ik erg veel geld uitgeef! Voor een ventilator betaal je hier wel R290!
Nu is dit gelukkig maar ongeveer 20 euro. De wisselkoers is ongeveer het aantal randen delen door 15. 30 rand is dus ongeveer 2 euro!

In de eerste week hebben we veel activiteiten gedaan met de hele groep. De groep is namelijk verdeeld tussen de dorpen Grabouw (waar ik ook woon) en Genadendal. Deze dorpen liggen ongeveer 50 minuten rijden bij elkaar vandaan dus naast deze week zullen we ze niet heel veel zien. (hoogstens in de weekenden wanneer we soms in groepjes naar Kaapstad zullen gaan.
Mijn adres is: 49 Arbor drive, Molteno park, 7160 Grabouw. Dus mocht iemand nog iets leuks willen sturen dan zie ik het graag binnen komen! (App me dan even als je het verstuurd dan heb ik iets om naar uit te kijken

  • 18 Februari 2018 - 20:39

    Cock:

    Lars, ik voel medelijden met jullie. Ik vraag me af, zijn er geen voorgangers geweest?
    Of zijn jullie de eerste, die hier gebruik van maken. Van dit huis.
    Wel fijn om iets van jou te horen, volgende keer, hopelijk leuker.
    Hebben jullie wel genoeg water, of moet je op rantsoen , zoals je op het nieuws hoort.
    Ik hoop, dat het gelijkelijk beter word. Groetjes van mij, oma Cock.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Grabouw

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

04 Juni 2018

Week 16

29 Mei 2018

Week 15

21 Mei 2018

week 14

15 Mei 2018

Week 13

07 Mei 2018

Week 12

Actief sinds 18 Feb. 2018
Verslag gelezen: 239
Totaal aantal bezoekers 6676

Voorgaande reizen:

18 Februari 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

12 Februari 2018 - 26 Juni 2018

Minor Zuid-Afrika

12 Februari 2018 - 26 Juni 2018

Minor Zuid-Afrika

12 Februari 2018 - 26 Juni 2018

Minor Zuid-Afrika

12 Februari 2018 - 26 Juni 2018

Minor Zuid-Afrika

Landen bezocht: